Aquest abril hem estat a l'Institut Lestonnac de Lleida com a voluntàries de Greenpeace. Volem compartir amb vosaltres la nostra experiència. 



La professora de tecnologia ens rep amb afecte i ben contenta. Ens explica com la classe ha fet una pràctica sobre els tetrabriks i com han observat que són de plàstic, alumini i paper! També han treballat els 100 REPTES de la Red de Educación de Greenpeace. Avui hi som per fer el retorn... Però hi ha tantes coses que ja fan per tenir cura del planeta! 

Recorrem els passadissos i arribem a la classe de 1r d'ESO.



Sóc l'Elena, sòcia de Greenpeace des de fa vint-i-vuit anys i voluntària des de fa cinc.

El cor em batega més fort quan duc  l’armilla de Greenpeace i  s’accelera encara més quan els ulls dels alumnes em miren fixament.  M’agradaria saber què passa pels seus caps en aquest moment, què creuen que els hi explicarem? Què necessiten saber? Què volen saber? Tinc clar què passa pel meu... l’emergència climàtica afecta directament al seu futur i cal que ho entenguin i formin part de la solució. Vull engrescar-los perquè hi participin,. il·lusionar-los perquè un futur verd i en pau és possible, mostrar-los que hi ha una altra manera de viure. Miro a la Clàudia, ens somriem i comencem. Clàudia, ens expliques què és Greenpeace???



Sóc la Clàudia i visc el voluntariat de Greenpeace com la brúixola de la meva vida.



Mentre faig l'explicació observo com els ulls dels alumnes i les seves ments s'obren a la informació sobre l'emergència climàtica.  Cares de sorpresa i interès per la situació del seu planeta i del seu futur. Vull fer entenedora la xerrada i intento posar-me als seus caparrons, proporcionar-los exemples propers per tal que s'impliquin en la tasca que difonem.

El debat posterior és enriquidor i ens ajuda a plantejar les solucions que necessitem. 



Des de Greenpeace continuarem amb la nostra tasca educadora a les escoles i us animem a totes i tots a acompanyar-nos com a voluntàries del Grup Local de Lleida.