"No podia quedar-me a casa després de veure com Israel havia interceptat la flotilla. Com a voluntari de Greenpeace a Girona, sabia que havíem de sortir al carrer amb tota la nostra força."
Ahir, 2 d'octubre, vaig participar amb els meus companys i companyes de Greenpeace a les manifestacions que es van fer a Girona i Figueres en suport a la Global Sumud Flotilla. Va ser emotiu veure com més de 1.500 persones ens vam concentrar a la plaça del Vi de Girona per reclamar l'alliberament dels activistes detinguts per les forces israelianes.
Entre els manifestants hi havia gent de totes les edats, i fins i tot vam veure castells i pancartes amb lemes com "Free Palestine" i "Israel assassina, Europa Patrocina".
La nostra marxa va continuar cap al McDonalds de la Devesa, cridant "Boicot a Israel" i "Visca Palestina lliure". Un dels portaveus va explicar per què havíem triat aquest lloc: perquè McDonalds havia oferit menjar gratuït als militars israelians. Com a activistes mediambientals, sabem que la lluita per la justicia social i els drets humans va de la mà amb la protecció del nostre planeta.
Des de Greenpeace, ja havíem donat suport oficial a la flotilla. La nostra organització havia emès comunicats exigint "l'alliberament immediat de les persones detingudes il·legalment per forces d'Israel durant l'assalt a la Global Sumud Flotilla en aigües internacionals".
També vam participar a Figueres, on els nostres companys van continuar amb l'esperit de protesta que ja havia començat al mes d'agost quan activistes locals van protestar contra l'equip Israel Premier Tech durant La Vuelta. És emocionant veure com aquella primera protesta va créixer fins convertir-se en aquesta gran mobilització.
El que més m'enorgulleix com a voluntari de Greenpeace és que no lluitem només pel medi ambient, sinó per tots els drets humans. Ahir ho vam demostrar sortint al carrer per defensar la pau i la justicia, igual que fem quan protegim els nostres oceans o lluitem contra el canvi climàtic.
Va ser una jornada intensa però necessària. Els voluntaris de Greenpeace de Girona vam estar a l'altura del moment històric